1/02/2014

Miami

Nyt mulla on vihdoin taas oma kone joten voin ruveta päivittelemään tätä blogia! Tää Miami -postaus tulee nyt _vähän_ myöhässä, mutta parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan.
Eli lennettiin 14.7 New Yorkista Miamiin. Koko reissussa oltiin kymmenen päivää ja Miamin osuus siitä oli viikko. Hotellin nimeä en saa enää päähäni, mutta yövyttiin kuitenkin tosi hienossa hotellissa jonka altailta meni polku Miami beachille. Hotellilla oli myös hieno kuntosali ja kävin siellä lähes joka ilta juoksemassa.
Mitenkään päivä kerrallaan en voi reissusta kertoa, sillä en vaan yksinkertaisesti muista mitä tehtiin milloinkin. Ensimmäisinä päivinä ainakin käytiin Sawgras Mills mallissa shoppailemassa. Ostoskeskus oli tosi iso ja jaettu eri osiin. Yksi osa jäi kokonaan katsomatta ajan loppuessa kesken, vaikka käytettiin ostoskeskuksessa kiertelyyn koko päivä. Tein tuolla suurimman osan mun Miamin ostoksista.
 Jossain vaiheessa lomaa lähdettiin aamulla ajamaan Orlandon teemapuistoille ja päätettiin mennä universal studioille ja island of adventureen. Matkaa Orlandoon oli muutama tunti. Teema puisto oli sairaan hieno ja siihen oli selkeesti käytetti tosi paljon rahaa. Lempparilaitteina mieleen jäi ainakin kuvissakin vilahtavan Harry Potterin linnan sisällä oleva laite, sekä Spider man -ajelu. Molempiin oli tosin pitkä jonotuslaite, n. 90 minuuttia. Netissä hehkutetaan tosi paljon kyseisen puiston Hulk -vuoristorataa, mutta mulle se oli aika pettymys. Oltiin etukäteen katottu netistä myös niitä Disney worldin eri teemapuistoja ja ainoa kiinnostavalle vaikuttava eli magic kingdom sisälsi suurimmaksi osaksi samat laitteet kuin Pariisin disneyland, jossa oltiin edellisenä kesänä oltu.
Ilma Miamissa oli ensimmäisen ja viimisen päivää tosi hyvä, aurinko paistoi täydeltä taivaalta ja oli tosi lämmin. En ole ikinä ennen ruskettunut niin paljon kun tuolla! Muut päivät oli myös lämpimiä, mutta aurinko oli pilvessä ja tuli myös pieniä sadekuuroja.
Mä itse tykkäsin Miamista enemmän kun Nycistä, koska Miamin ilmapiiri oli paljon rennompi ja pystyi yhdistämään ranta -ja kaupunkiloman.

8/24/2013

Mökkeilyä

En oo pystynyt valitettavasti postaamaan vaikka niin lupasinkin koska ei ole ollut nyt mitään konetta käytössä.. Nyt saan kuitenkin taas olla äitin koneella ja parin viikon päästä saan uuden koneen!
Eli oltiin siis loman viimesellä viikolla torstaista lauantaihin Tuuven mökillä tyttöjen kanssa ja oli tosi kivaa! Saunottiin, hypittiin trampalla, syötiin, uitiin, tanssittiin, pelattiin korttia ja valvottiin. Ekana yönä oli myös aika kova myrsky johon herättiin yöllä ja päätettiin siirtyä aitasta mökkiin nukkumaan. Nyt kuviin!

7/31/2013

New York

Moikka! Tein uuden blogin koska kyllästyin vanhaan ja oon muutenkin muuttunut tosi paljon ihmisenä. Olisin poistanut vanhasta  blogista kaikki postaukset ja "aloittanut alusta", mutta koska mun kone meni rikki ja vanhassa blogissa on kuvia joita en tuu koskaan saamaan mun koneelta pois niin en halua niitä sieltä poistaa. En nyt kerro mitään ihmeempiä itestäni, mutta lisään varmaan joitain perustietoja tohon sivupalkkiin. Aloitan nyt siis ihan kunnon postauksella, eli kerron mun matkasta New Yorkiin.
Eli lähdettiin New Yorkiin 11.8. ja oltiin siellä kolme yötä joiden jälkeen jatkettiin Miamiin. Miamin postaus tulee myöhemmin.
New York oli mulle ehkä pieni pettymys. Kaikki ei ollut niin hienoa kun ajattelin ja esim. Time Square jolla meidän hotelli sijaitsi, oli melko likainen paikka ja pienempi kuin mitä ajattelin.
  Otettiin kolmen päivän liput sight seeing -bussiajelulle. Valittiin kyllä firma vähän huonosti, sillä busseja jouduttiin odottamaan oikeesti tosi kauan (pisimmillään melkein kaksi tuntia) ja jonoja kertyi pysäkeille aina tosi paljon, pysäkit oli merkitty miten sattuu ja tyhjätkin bussit ajoivat vain ohi ottamatta ketään kyytiin. En tahdo kuitenkaan kertoa firman nimeä tässä tekstissä ettei sen kanssa tule ongelmia joten jos jotain kiinnostaa niin kysykää multa!
Meidän hotelli oli tosi kiva pilvenpiirtäjä (tai ainakin melkein haha) Time Squaren ja Broadwayn kulmassa, hotellin nimi on siis Double tree suites by Hilton. Oltiin 35 kerroksessa, mutta hissi vei sinne parissa minuutissa. Time Square ei tosiaan nuku koskaan, mainostaulut paloivat läpi yön ja ihmisiä riitti kadulla. Melua ei kuitenkaan onneksi kuulunut hotellihuoneeseemme!

Ensimmäinen päivä vietettiin tutustumalla Time Squareen ja käymällä ilta ajelulla sight seeing -bussilla. Toisena päivänä mentiin katsomaan Liberty Island ja vapaudenpatsas. Se oli oikeastaan sellainen must see, muttei mikään kovin mielenkiintoinen paikka mun mielestä. Sen jälkeen ajateltiin käydä katsomassa WTC tornien muistomerkkiä mutta jätettiinkin menemättä sinne porttien sisään kun oltiin niin uupuneita jo. Tässä kohtaa sitä bussipysäkkiä ei sitten löytynytkään mistään ja päädyttiin takaisin sinne mistä ne Liberty Island laivat lähtivät. Pysäkkiä ei oikeesti meinannut löytyä mistään kun ne kaikki oli merkitty karttaan väärin eikä niistä ollut mitään merkkejä siellä kaduillakaan. Lopulta yli tunnin etsimisen ja odotuksen jälkeen päästiin bussiin ja lopulta takaisin Time Squarelle.
Samana iltana mentiin vielä Madame Tussaudin vahakabinettiin. Käytiin samassa paikassa myös Lontoossa ja haluttiin nähdä nyt myös New Yorkinkin versio. Oli ihan sairaan hieno paikka ja se huipentui vielä Marwel's super heroes 4D -näytökseen joka oli myös tosi hieno. Madame Tussaudin jälkeen jäätiin vielä siskon kanssa Time squarille shoppailemaan.

Kolmantena päivänä käytiin tsekkaamassa central park ja käytiin sielläpäin myös ajelulla joka meni mm. Harlemin läpi. Central park olisi ihan täydellinen paikka lenkkeilyyn ja siellä näkyikin paljon lenkkeilijöitä, kuntopiiriläisiä ja pyöräilijöitä.
Ajelun jälkeen odotettiin se kaksi tuntia siskon ja äidin kanssa bussia varmaan kilometrinpituisessa jonossa kunnes päästiin SoHoon. Shoppailtiin siellä muutama tunti ja tultiin keltaisella taksilla hotellile. Neljäntenä aamulla jätettiinkin jo New York taakse ja jatkettiin matkaa Miamiin, josta tulee siis postaus myöhemmin samoin kuin koko matkan ostoksista.

4/01/2013

Oon tosi pahoillani etten oo postannu niin pitkään aikaan!! Nytkään ette saa mitään kunnollista vaan ihan iphone kuvia.. Aattelin että tälleen kollaasien avulla saan kumminki kerrottua suunnilleen mitä oon tehny tässä lähiaikoina!
1.Viron ostoksia joita esittelen myöhemmin kunhan vaan muistan kuvata ne!
2. Uus neule päällä hotellissa
3 & 4. Ruokakuvia Virosta, oli muuten halpaa!!

1. Smoothiee
2. Syön nykyään puuroa joka aamu, aina vähän erilaisilla päällisillä!
3. Pelleilyy Veran ja Lisan kaa ennen treenejä ..
4. Lähettiin extempore kattoo se alegria uittiksen ja Maijan kaa

1. Tehtiin aasialaista safkaa köksässä: nuudeliwokkii, kevätkääryleitä, sushia ja paistettua banaania
2. Asukuva joltain päivältä, joulukuussa ostettu peplum paita ekaa kertaa päällä
3. Jenkkiparisänky, i'm in heaven
4. Käytiin salilla liikkatunnilla ja vedin profeeliä nassuun sen jälkeen. Ei poikennu hirveesti maitorahkan mausta.. Ostetaan muuten luultavasti tässä ihan parin päivän sisällä Juulian kaa tonne salille kortit!

1. Lämmintä omenaa kanelilla, moniviljahiutaleilla ja luonnonjugurtilla
2. Telkkarin katteluu uudella sängyllä, syy miksen nuku enää niin paljoa kun ennen..
3. Tehtiin mutakakkuu mummin kaa! Ei kyl tullu hirveen hyvää ku oli liian kauan uunissa
4. Mitenhän tää kuva pääty tähän kollaasiin.. Otin ton kuvan Veralle tost hupparista :D

1. Palmusunnuntai
2. Juulia letitti mun ja Tean hiukset yhteen ja oltiin melkein kaks tuntii koulussa sillein
3. Asukuvaa ja auringonpaistetta
4. Käytiin Warm Bodies ennakkonäytöksessä Lisan kaa ja käytiin kans syömässä. Samana päivänä olin myös kampaajalla ja hiukset lyheni pari senttiä mut ei mitenkään huomattavasti kerrankin

1. Pulkkamäkeen menossa Rukalla
2. Subiruokaa laskupäivänä
3. Pulkkamäkeen menossa part.2
4. Snoukkausta ihanien serkkujen kaa!

11/09/2012

En ookkaa postaillu pitkäänpitkään aikaan, hups....... En oo vaan millään jaksanu!! Kaikenlaista on tapahtunu, mm. oltiin lintsillä inkan kaa valokarnevaaleissa, on ollu paljon kokeita, smk-kenraali, reenejäreenejä, boardexpot, leffankattelua ja muuta kavereiden kaa ja sellasta ei oikeestaan ihmeempiä. Huomenna meidän joukkue suuntaa kohti Jyväskylää ja SMkarsintoja!:-) Postaan niiden jälkeen taas.
IMG_2425-001 IMG_2535-001 IMG_2430-001 IMG_2478-001 IMG_2434-001 IMG_2436-001 IMG_9660-001 IMG_9664 IMG_9683

10/17/2012

now i need somebody that i used to know

Moikka pitkästä aikaa! Oon ollu taas vähän laiska tän blogin kaa ja kuvamateriaali ei oo ollu mitään hirveen julkasukelposta.... Syysloma mulla oli viimeviikolla ja sen vietin perheen kaa vuokatissa. Tällä viikolla oon nyt istunu iltaa kavereiden kanssa, käyny kattoo step up revolution 3D ja tänään ollu koko päivän kotona taksvärkin merkeissä. Rakastuin tohon leffaan ja tuli taas kauhee inspis alottaa tanssi! :-D Löysin tolla reissulla kans Vilasta vikan ässän tota punasta takkia. Hintaa sillä tais olla 69,95€? Nyt loppuilta menee varmaanki salkkareita katellen ja saatan laittaa muutaman jutun tilaukseen.